Różne typy public relations – czy naprawdę potrzebne są szczegółowe podziały?

8 stycznia 2016 Bez kategorii Public Relations 0

Public relations jest tą dziedziną, która w ostatnich latach przeżywa swój rozkwit. Coraz większa liczba firm docenia znaczenie profesjonalistów od relacji z klientami i inwestorami, którzy dodatkowo pomagają w jakimś stopniu w promocji firmy i jej produktów na rynkach lokalnych, krajowych i zagranicznych, a także uczą właściwego podejścia do pracy, pracowników i klientów. Z tego… Czytaj Więcej

Słodka pokusa: krówki dla klientów i pracowników

5 stycznia 2016 Bez kategorii Reklama i marketing 0

„Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.” Słodycze reklamowe na szczęście nie są karalne ani nie obrażają niczyich uczuć – może poza osobami, które nie mają okazji ich spróbować. Rozmaite cukierki, czekoladki, ciastka, wafelki i wiele innych staje się nie tylko słodką przekąską, ale także sposobem do wywołania u klientów i partnerów biznesowych… Czytaj Więcej

Ekologiczna reklama na zakupach

22 grudnia 2015 Bez kategorii Reklama i marketing 0

Promowanie ekologii nie musi wiązać się z brakiem reklamy. Przeciwnie, tworzenie wizerunku firmy jako związanej z działaniami proekologicznymi może jej tylko pomóc i sprawić, że będzie wybierana częściej niż ta, która nie podejmuje się podobnych starań. Jednym ze sposobów na połączenie przyjemnego z pożytecznym i zapewnienie firmie stałej, regularnej reklamy jest wysłanie klienta za zakupy… Czytaj Więcej

Reklamowe piosenki znane i (nie)kochane

21 grudnia 2015 Bez kategorii Reklama i marketing 0

Piosenki towarzyszące reklamom często są równie lub nawet bardziej kojarzone i zapamiętywane niż sama reklama. Twórcy reklam wykorzystują to zjawisko na każdym kroku, starając się przyciągnąć widzów znanymi piosenkami w oryginale, znanymi melodiami z polskim tekstem (w czym, mam wrażenie, celują reklamy radiowe), piosenkami nieznanymi, które reklama dopiero promuje (jak Lenka i jej Everything At… Czytaj Więcej

Łatwa produkcja materiałów reklamowych

9 grudnia 2015 Bez kategorii Reklama i marketing 0

Współczesna technologia pozwala na łatwe, nawet samodzielne zaprojektowanie materiałów reklamowych, które dzięki odpowiedniej drukarce można wydrukować nawet we własnym domu czy biurze, np. wizytówki. Trudniejsze i bardziej wymagające projekty można zlecić drukarni, dzięki czemu w ciągu kilku dni gotowe będą np. kalendarze, plakaty, ulotki, papier firmowy, pocztówki, banery, katalogi i wiele innych. Do obróbki zdjęcia… Czytaj Więcej

Czym jest subvertising?

4 grudnia 2015 Bez kategorii Reklama i marketing 0

Subvertising, nazywany często antyreklamą, dotyczy reklam outoodowych, głównie billboardów i plakatów, dlatego bywa uznawany za akt wandalizmu. Polega na zmianie pierwotnego przekazu reklamy, przy zachowaniu oryginalnego kształtu i wyglądu, oraz całości lub części tekstu. Przechwytuje styl i sposób działania oryginału, ale dodaje coś od siebie. Zmiany bywają niewielkie, ale siła ich przekazu jest ogromna. Subvertising… Czytaj Więcej

Projekt wizytówki według zasad feng-shui

2 grudnia 2015 Bez kategorii Reklama i marketing 0

Feng shui okazuje się mieć zastosowanie nie tylko w budownictwie i wystroju wnętrz, ale także w projektowaniu wizytówek. Teoretycznie powinni zajmować się tym mistrzowie feng shui, ale konsultacje z nimi i tworzenie wizytówek związanych m. in. z datą urodzenia dla wielu jest przesadą. Pewne reguły tej sztuki mogą jednak wykorzystać wszyscy – jeśli nie z… Czytaj Więcej

Oszczędności na materiałach reklamowych: wydruk we własnym zakresie

26 listopada 2015 Bez kategorii Reklama i marketing 0

Materiały reklamowe, takie jak ulotki, plakaty czy nawet wizytówki są materiałami, które można drukować we własnym zakresie. Dzięki temu ma się kontrolę nad ich ilością i wzorami – drukarnie i zakłady poligraficzne zwykle ustalają minimalną ilość wydruków, poniżej której materiały zostaną wydrukowane za wyższą cenę lub wcale. Do tego dochodzi także czas oczekiwania na realizację… Czytaj Więcej

Wizytówki kreatywne – garść sprawdzonych pomysłów

25 listopada 2015 Bez kategorii Reklama i marketing 0

Kreatywna wizytówka oznacza zwykle znacznie droższy projekt i wykonanie. Z drugiej strony ma o wiele większe szanse, żeby zapaść w pamięć klientów i kontrahentów – a jeśli zapamiętają wizytówkę, to zapamiętają także firmę. Wizytówka użytkowa To nie tylko wizytówka, ale też przedmiot przydatny w codziennym życiu. Jak napis na klamerce do prania albo mały grzebień,… Czytaj Więcej

Wizytówka… wizytówką firmy

24 listopada 2015 Bez kategorii Reklama i marketing 0

Wizytówki wyewoluowały z kart wizytowych, których niegdyś używała arystokracja. Obecnie dobra wizytówka, jak niegdyś karta wizytowa, powinna wzbudzać odpowiednie wrażenie w osobie, której się ją wręcza i stanowić jej dobrą reklamę. Dobry projekt od strony technicznej to podstawa, ale czy można zrobić coś więcej, aby to właśnie nasza wizytówka wyróżniała się z tłumu? Z całą… Czytaj Więcej