13 listopada 2015 Bez kategorii Reklama i marketing 0

Celebryci w reklamach pojawiają się coraz częściej i nie jest to przypadek. Wykorzystując znaną twarz, producenci i marketingowcy mają nadzieję na zbudowanie lepszego wizerunku swojej firmy i przyciągnięcie większej liczby klientów.

Mechanizm tego działania jest prosty: znani aktorzy czy piosenkarze pojawiają się w scenach związanych z codziennym życiem i codziennymi problemami i rozwiązuję w sposób, który zostaje pokazany jako dostępny dla każdego szarego obywatela. Każdy może kupić butelkę wody czy wziąć kredyt… Ale wybierając wodę czy kredyt reklamowany przez znaną osobę czujemy się jej bliżsi, zaczynamy mieć z nią coś wspólnego. Znana postać budzi w widzach zaufanie i zainteresowanie. Wybierając kogoś popularnego i lubianego, marketingowcy wiedzą, co robią: widzowie przenoszą pewne atrybuty tej postaci na dany produkt i firmę, zaczynają je lepiej kojarzyć. I o to właśnie chodzi; nawet jeśli efekt reklamy nie będzie natychmiastowy, to w ludzkiej świadomości konkretna marka zostanie zapisana jako lepsza i ciekawsza. A gdy klient stanie przed wyborem produktu lub usługi, będzie bardziej skłaniał się w stronę tego, co od czasu reklamowego spotu jest mu bliższe.

Problemami z jakimi wiąże się celebrity marketing są: rozpoznawalność postaci, nie marki – gdy widzowie zapamiętają kto brał udział w reklamie, ale nie skojarzą samego produktu lub formy – a także wybór złego ambasadora marki. Jeśli w opinii konsumentów będzie to ktoś zupełnie nie pasujący do danej firmy, zainteresowanie nią może spaść.

kręcenie filmu reklamowego

kręcenie filmu