20 stycznia 2019 Reklama i marketing 0
reklama na auto

Jest wiele rodzajów reklam, mniej lub bardziej skutecznych. Billboardy widywane są codziennie przez wielu mieszkańców miast, reklama na stronie internetowej przyciągnie internautów, a plakaty wieszane na klatce schodowej trafią do osób mieszkających w konkretnych blokach. Wszystkie te rodzaje reklamy na pewno mają swój zasięg oddziaływania, ale również łączy je coś innego.

Reklama w wersji mobilnej

reklama na autoSą to reklamy stałe, czyli takie które nie zmieniają swojego miejsca. Co innego reklama na auto. To rodzaj reklamy mobilnej, ponieważ będzie ona widziana przez osoby z różnych części miasta, a nawet kraju. Reklama na samochodzie ma zatem duży zasięg oddziaływania. Co warto jeszcze o niej wiedzieć? Przede wszystkim prawie każde auto można w ten sposób obkleić. Sprawdzają się na samochodach osobowych i ciężarowych. Ważne jest tylko to, by auto nie miało wgnieceń, śladów korozji, jak również by nie było ostatnio lakierowane. Auto powinno być też czyste, zanim odda się go na dwa dni do firmy oklejającej auta. Do celów reklamowych można okleić całe auto, jego część, czy też postawić na oklejanie szyb. Im większa powierzchnia tym łatwiej jest przygotować sensowny projekt, a duże grafiki czy zdjęcia przyciągają wzrok innych kierowców. Na reklamie koniecznie musi się też znaleźć nazwa i logo firmy.

reklama na autoWiele przedsiębiorstw dodaje do tego jeszcze dane teleadresowe, ułatwiające szybki kontakt z przedstawicielem firmy. Grafiki na folii do oklejania nie powinny zawierać szczegółowych detali, dużej ilości elementów, czy też nie powinno się używać jaskrawych kolorów. Zbyt małe lub zbyt ,,zatłoczone” zdjęcia nie będą czytelne dla odbiorców, natomiast jaskrawe kolory przyciągają wzrok, ale też są męczące dla oka i odstraszają potencjalnych klientów. Kolejna kwestia to wybór folii na auto. Mamy folię monomeryczną, polimerową, wylewaną i one way vision. Najbardziej polecane są dwie ostatnie. Folia wylewana do oklejania całych aut (najlepiej przylega, jest najtrwalsza ze wszystkich), a one way vision na szyby auta, ponieważ zapewnia widoczność od środka pojazdu. Dobrze wykonane oklejanie pojazdów wystarcza na kilka lat. Kolory nie powinny blaknąć pod wpływem promieniowania słonecznego, a sama folia nie powinna się odklejać.

Warto jednak udać się do firmy (często są to agencje reklamowe lub firmy zajmujące się poligrafią), która ma na swoim koncie wiele dobrych projektów, a klienci ją polecają. Wtedy zyskujemy gwarancję, że samochód z reklamą będzie wyglądał doskonale i będzie spełniał swoje zadanie marketingowe.