18 listopada 2015 Bez kategorii Reklama i marketing 0

Specjaliści od reklamy dobrze wiedzą, co najbardziej przemawia do konsumentów. Znane twarze, postacie dzieci – oraz autorytety. Do pewnego stopnia wiąże się to z udziałem w reklamach celebrytów, ale nie tylko.

Autorytety w reklamach – lekarze, farmaceuci, biznesmeni, bankowcy – wzbudzają zaufanie widza. Wykorzystują typowe symbole autorytetów, takie jak kitle, garnitury, odpowiednie otoczenie świadczące o profesjonalizmie. Takie reklamy często okraszone są wykresami, tabelami i statystykami, pojawiają się w nich słowa związane np. ze słownictwem medycznym, a więc niekoniecznie zrozumiałe dla przeciętnego widza. Wszystko to ma za zadanie wzbudzenie aury zaufania poprzez pokazanie autorytetu, który zna się na temacie obcym lub trudnym dla przeciętnego zjadacza pizzy. Ludzie są znacznie bardziej skłonni uwierzyć w ich słowa, a kiedy nabywają zaufania do bohaterów reklamy, nabierają go również do samego produktu. W znacznym stopniu zwiększa to szansę, że go kupią.

Zdarza się jednak, że źle skonstruowana reklama nawet jeśli wykorzysta prawdziwy autorytet okaże się nielubiana i nieskuteczna. W tym miejscu większość czytelników najpewniej przypomni sobie panią Jeannette Kalytę.

lekarz