20 listopada 2015 Bez kategorii Reklama i marketing 0

W tym roku IRCenter opublikował wyniki badania dotyczącego zaufania reklamom w zależności od ich typu a także od wieku respondentów.

Z raportu wynika, że największym zaufaniem darzą reklamy młodzi ludzie w wieku do 24 lat, a więc uczniowie i studenci, którzy najbardziej wierzą w reklamy telewizyjne. Badanie nie pokazuje, jak przekłada się to na konkretny wiek respondentów, ale można się domyślać, że większą wiarę w reklamy mają małe dzieci, które nie potrafią odróżnić reklam od rzeczywistości, a biegiem lat ta wiara zaczyna maleć.

Osoby powyżej 55. roku życia są wobec reklam najbardziej sceptyczne i wierzą głównie w te, które znajdą w prasie. Osoby młodsze od nich o około dekadę mają zaufanie do programów zawierających lokację produktów.

Rekomendacje znajomych, które traktowane są jako jedna z najważniejszych metod perswazji, są najistotniejsze dla osób między 25. a 34. rokiem życia, czyli osób, które zaczęły życie zawodowe i układają życie prywatne. Być może wynika to z faktu, że ten okres życia dla wielu jest najintensywniejszy, dlatego chętniej wybierają rozwiązania sprawdzone przez innych, zamiast testować różne samodzielnie.

Wśród metod dotarcia do klienta najmniejszym zaufaniem są obdarzane listy mailingowe, a wśród konkretnych produktów i usług – środki farmaceutyczne i kosmetyczne.

Ogólnym trendem w zaufaniu do reklam jest większa wiara w reklamy tradycyjne wśród osób starszych, z kolei u młodego pokolenia dominuje wiara w reklamy powiązane z nowymi technologiami. Ten trend będzie się zmieniać z biegiem, ponieważ będzie przybywać osób przyzwyczajonych do technologii i nie pamiętających świata bez internetu i urządzeń mobilnych.