2 grudnia 2015 Bez kategorii Reklama i marketing 0

Feng shui okazuje się mieć zastosowanie nie tylko w budownictwie i wystroju wnętrz, ale także w projektowaniu wizytówek. Teoretycznie powinni zajmować się tym mistrzowie feng shui, ale konsultacje z nimi i tworzenie wizytówek związanych m. in. z datą urodzenia dla wielu jest przesadą. Pewne reguły tej sztuki mogą jednak wykorzystać wszyscy – jeśli nie z powodu wiary w działanie feng shui, to z powodu względów czysto estetycznych.

Według tych zasad, wizytówkę należy podzielić na trzy równe części w pionie i poziomie, dla ułatwienia można je ponumerować cyframi od 1 do 9.
Pierwszy rząd to pasek energii niebiańskiej. Pole 1 zostaje przeznaczone na logo firmy, natomiast pola 2 i 3 na jej nazwę.
Drugi rząd to pasek energii ludzkiej. Pole 4 pozostaje puste, a 5 i 6 zostają przeznaczone na imię i nazwisko.
Trzeci rząd to pasek energii ziemskiej. Pole 7 pozostaje puste, a 8 i 9 powinny mieścić nr telefonu oraz adres.

Kolory i żywioły w feng shui, a także ich wzajemny stosunek, również są istotne. Ogień (czerwień, pomarańcz, róż, fioletowy żółty) wspiera kolory Ziemi (beżowy, jasny żółty, brązowy); kolory Ziemi wzmacniają kolory Metalu (szary, biały, srebrny, złoty); kolory Metalu wspierają kolory Wody (niebieski, czarny, granatowy); Woda wspiera kolor Drewna (zielony); Drewno wspiera Ogień.
Na wizytówce można łączyć ze sobą tylko kolory, które się wspierają. Połączenie innych, np. kolorów Ognia z Metalem lub Wodą sprawi, że pozytywne działanie tych barw wzajemnie się zniesie.

koło barw