23 listopada 2015 Bez kategorii Reklama i marketing 0

Pomimo coraz szerszego dostępu do komputerów, urządzeń mobilnych i Internetu, istnieje szerokie grono ludzi, którzy z sieci korzystają bardzo mało lub wcale, a z powodu swojej niewielkiej wiedzy dotyczącej technologii nie posługują się nimi poprawnie.

Reklama strony www poza siecią może być jedynym sposobem na dotarcie do takich osób, ponieważ niektórzy sięgają tylko po pierwsze wyniki wyszukiwania, a czasem nawet nie wiedzą jak skorzystać z wyszukiwarki i jedynie wpisują adres strony na pasku. Takie osoby może cechować większe zaufanie i chęć skorzystania z usług firmy, o której usłyszeli poza Internetem.

Dotarcie do grona opisanych powyżej odbiorców moim zdaniem nie powinno być trudne. Większość firm reklamuje się w tradycyjnych mediach, do których wystarczy dodać informację o adresie strony internetowej. Powinien się on znaleźć na ulotkach, w reklamach prasowych, radiowych i telewizyjnych, a także na wizytówkach, papeterii i nawet na kopertach. Co prawda list przeczyta tylko odbiorca, ale przed nim koperta trafi także w ręce przynajmniej kilku innych osób.

Kluczem do skutecznego przekazania adresu strony w inny sposób niż na papierze jest posiadanie możliwie krótkiego, łatwego do zapamiętania i skojarzenia adresu. Dobrze, jeśli zawiera nazwę firmy, ponieważ to ułatwi zapamiętywanie i zmniejszy szansę na pomyłkę, jeśli kilka innych firm w branży nie postawiło na oryginalność i w adresie www pojawiają się te same słowa związane z działalnością. Przykładowo, strona o (fikcyjnym) adresie www.swiecejantar.pl ma większe szanse być tą, którą klient odwiedzi, niż www.swiecezapachowe.pl, łatwe do pomylenia z www.swiecezapachowe.org.

korzystanie z sieci