8 stycznia 2016 Bez kategorii Public Relations 0

Public relations jest tą dziedziną, która w ostatnich latach przeżywa swój rozkwit. Coraz większa liczba firm docenia znaczenie profesjonalistów od relacji z klientami i inwestorami, którzy dodatkowo pomagają w jakimś stopniu w promocji firmy i jej produktów na rynkach lokalnych, krajowych i zagranicznych, a także uczą właściwego podejścia do pracy, pracowników i klientów.

Z tego powodu pojawiły się różne typy PR, nastawione na konkretne cele, ale ich nazwy osobom niewtajemniczonym z pewnością wydają się dziwne i niejasne:

  • PR relacji inwestorskich
  • relacje z mediami
  • komunikacja kryzysowa
  • PR produktu
  • PR korporacyjny
  • PR sportowy
  • content marketing
  • PR w mediach społecznościowych

To zaledwie część typów, ale dają już bardzo dobry pogląd na ten temat. PR (z konieczności?) musiał podzielić się na rodzaje bardziej wyspecjalizowane, co czyni korzystanie z usług specjalistów problematycznymi, jeśli okazuje się, że zatrudniona osoba nie posiada wiedzy w konkretnej, specyficznej dziedzinie, ponieważ np. zajmuje się PR kryzysowym, nie sportowym.

Z drugiej jednak strony większość specjalistów świadczy te usługi kompleksowo i w każdej agencji PR znajdą się osoby związane z większością tych dziedzin. Szeroki podział może mieć znaczenie… bardzo marketingowe, ponieważ potencjalni klienci widzą usługi skierowane na konkretne potrzeby, zamiast ogólnych, które obecnie nie wystarczają. Przyciągające uwagę „opakowanie” to dobry zabieg marketingowy, ale należy pamiętać, aby wybrać tę agencję, która przede wszystkim posiada bogate doświadczenie i zna się na rzeczy. Łatwiej o to w dużych miastach, gdzie takich usług jest więcej, a więc gdy potrzebna nam agencja PR Warszawa, Poznań, Wrocław czy Kraków to najlepsze miejsca do takich poszukiwań.

Agencja PR