27 grudnia 2017 Reklama i marketing 0
produkcja filmów reklamowych

Reklama jest niezwykle ważnym aspektem każdego biznesu, to dzięki niej zwykle rozkręca się większość przedsiębiorstw i utrzymuje je na rynku. Bez reklamy nikt nie wie o naszej firmie, przez co naturalnie nie ma ona szansy przetrwania na bardzo konkurencyjnym w dzisiejszych czasach rynku. 

Tworzenie filmów reklamowych krok po kroku

produkcja filmów reklamowychRywalizacja jest bardzo silna praktycznie w każdym sektorze gospodarki co można bardzo łatwo zauważyć patrząc na sporą ilość reklam w telewizji, rozdawanych ulotek, porozwieszanych ogłoszeń, reklam w gazetach, czy nawet w radiu. Sposobów na reklamę jest pełno i ogranicza nas tylko nasza własna wyobraźnia. Najskuteczniejsza jest jednak zdecydowanie reklama telewizyjna, ze względu na to, że ma ona najszersze grono odbiorców. Ogromne ilości ludzi widzą taką reklamę, która zapisuje się w ich głowach, co potem przekłada się na ich decyzję w wyborze jakiegoś przedmiotu do zakupu. Jak skuteczna jest reklama można zauważyć po największych korporacjach na świecie, czy to branża odzieżowa, czy chociażby spożywcza. Istnieją marki, które są tak niesamowicie znane, że sam ich logotyp jest reklamą samą w sobie, gdyż ludzie automatycznie wiedzą z czym on się łączy. Firmy tak duże zwykle nie reklamują już swojej marki, tylko poszczególne linie produktu, lub pojedyncze modele. Dlatego też jeśli jakiekolwiek przedsiębiorstwo chce rozreklamować się na większą skalę, dobrym pomysłem byłaby produkcja filmów reklamowych. Można je wyświetlać praktycznie wszędzie, jest to zarówno telewizja, internet, wszelkiego rodzaju wydarzenia, czy nawet na interaktywnych billboardach rozmieszczonych w miastach. Znalezienie odpowiedniej firmy produkującej reklamy może zająć trochę czasu, gdyż jakość w tym momencie powinna być znacznie ważniejsza, niż cena.

produkcja filmów reklamowychW momencie, gdy decydujemy się już na reklamę filmową, to nie powinniśmy zbytnio obcinać kosztów. Proces stworzenia takiego filmu nie jest ani krótki, ani prosty. Składa się on z bardzo dużej ilości etapów, które zwykle są względnie czasochłonne i kosztowne. Na początku należy stworzyć zarys, podstawowy plan takiej produkcji, który następnie warto przedyskutować z domem produkcyjnym. Jest on w stanie dostarczyć sporą ilość porad i ocenić, czy coś takiego się przyjmie. Oczywiste jest, że dysponują oni znacznie większym doświadczeniem i rozeznaniem w tej dziedzinie. Po zatwierdzeniu takiego planu można przystąpić do stworzenia scenariusza, a następnie przeprowadzenie odpowiedniego castingu w poszukiwaniu aktorów. Po ich znalezieniu rozpoczyna się paradoksalnie najłatwiejszy etap, czyli nagrania, które o dziwo zwykle trwają najkrócej. Filmy reklamowe zwykle nie są zbyt długie, ani nie posiadają wiele tekstu, ani scen. Zatem takie produkcje zwykle ograniczają się do maksymalnie paru dni zdjęciowych, a często da się zrobić to nawet w tylko jeden.

Ostatnim, często najdłuższym etapem jest postprodukcja w której łączone są obraz, dźwięk, retuszowani są aktorzy i dodawane efekty specjalne, czy czasami sceneria. Gotowy film pokazuje się klientowi, oraz przedstawicielowi produkcyjnemu do oceny, jeśli zostanie zaakceptowany trafia on dalej do miejsca przeznaczenia.