10 października 2018 Reklama i marketing 0
reklama zewnętrzna

Jedną z form zaprezentowania się przez daną markę jest odpowiednia zewnętrzna reklama. Na czym polega? Jest to przedstawienie klientom przebywającym poza domem reklamy swoich produktów. Wyróżniamy kilka rodzajów reklam zewnętrznych. Pierwszą z nich jest popularny billboard. Jest to taka tablica, na której można umieszczać reklamy różnej wielkości. Zazwyczaj zajmują do osiemnastu metrów kwadratowych powierzchni. Często znajdujemy je na przykład na blokach w formie tablic naściennych.

Rodzaje reklam zewnętrznych

reklama zewnętrzna Występują też samodzielnie przy ulicach lub na polach poza terenami zabudowań. Zaletą stosowania billboardu z pewnością jest niska cena i odporność na warunki pogodowe. Wykonane z materiału PCV mają wysoką wytrzymałość. Posiadają wysoką skuteczność, ponieważ przyciągają uwagę przechodnia. Reklamy te są podświetlane, by odbiorcy mogli oglądać reklamy także nocą. Należy pamiętać o dobrych hasłach reklamowych, które spowodują, że reklamy zostaną zapamiętane. Taka reklama zewnętrzna w Toruniu na przykład, jest bardzo często stosowana. Tablice znajdują się na dużych budynkach i poboczach. Jest też inny rodzaj reklamy zewnętrznej zwany citylight i jest to panel reklamowy znajdujący się na wiatach przystankowych, czy latarniach. Kolejną formą reklamy zewnętrznej jest dmuchaniec, czyli reklama pneumatyczna.

reklama zewnętrznaBez problemu można go zapakować i przetransportować. Jest łatwy do rozłożenia i pojawia się najczęściej podczas różnych imprez miejskich. Istnieją też reklamy wielkoformatowe eksponowane na rusztowaniach podczas remontów. Wiadomo, że sporo reklam można znaleźć w internecie. Jednak nie każdy ma do niego dostęp. Starsze osoby nie zawsze korzystają z internetu, natomiast zewnętrzna reklama dociera do każdego. Odpowiednio wykonana reklama przyciągnie wzrok. Jednak żeby była odpowiednia, powinniśmy pamiętać o kilku istotnych aspektach. Pierwszym z nich będzie zastosowanie reklamy indywidualnej. Jeżeli jest bezosobowa, paradoksalnie nie trafi do nikogo. Nie można kierować się też do zbyt dużej grupy docelowej. Ważne jest też, aby móc śledzić skuteczność naszej reklamy, w celu jej modyfikacji.

W jaki sposób można śledzić reklamę zewnętrzną? Reklamy internetowe nie sposób zbadać, jednak w przypadku takiej reklamy może pojawić się problem. Możemy zapytać skąd wiedzą o naszej firmie. Należy wykazać się kreatywnością i na przykład umieścić na banerze coś charakterystycznego, na przykład jakieś hasło, czy kod promocyjny. Dzięki temu będzie można to zweryfikować i ocenić, czy zainwestowanie w reklamę się opłaciło.