24 listopada 2015 Bez kategorii Reklama i marketing 0

Wizytówki wyewoluowały z kart wizytowych, których niegdyś używała arystokracja. Obecnie dobra wizytówka, jak niegdyś karta wizytowa, powinna wzbudzać odpowiednie wrażenie w osobie, której się ją wręcza i stanowić jej dobrą reklamę.

Dobry projekt od strony technicznej to podstawa, ale czy można zrobić coś więcej, aby to właśnie nasza wizytówka wyróżniała się z tłumu? Z całą pewnością pomoże w tym odpowiednia jakość użytych materiałów. Byle jaki papier, który łatwo się zegnie lub uszkodzi raczej nie wróży wizytówce ani długiego życia, ani uwagi potencjalnego klienta lub kontrahenta. Grubszy, sztywniejszy papier będzie prezentował się znacznie bardziej elegancko. Nawet plastik może być dobrym wyborem, o ile zostanie odpowiednio dobrany – półprzezroczysty na pewno będzie się wyróżniał z tłumu.

Faktura i kolor materiału także nie jest bez znaczenia. Idealnie gładki i śnieżnobiały, chropawy i kremowy, z delikatnym wzorem i kolorowym tłem? Przede wszystkim należy dobrać wizytówkę do działalności firmy. Pierwsza będzie dobra dla przedstawiciela handlowego, druga dla sprzedawcy towarów luksusowych, a trzecia sprawdzi się w przypadku fotografa.
Wypukłości i tłoczenia to kolejne świadectwo szyku. Warto skorzystać z takiego drobiazgu.

Drobne ozdobne detale są mile widziane, ale tworzenie naprawdę kreatywnych wizytówek to temat na inną okazję. Wycięty wzorek czy zaokrąglony narożnik będą zgrabnym akcentem i nie pozytywnie wpłyną na odbiór całości. Wizytówka nie powinna mieć żadnych wystających elementów ani być tak wycięta, by papier przy wzorze łatwiej się gniótł. To nie tylko wpłynie na jej estetykę, ale także sprawi, że trudniej będzie ją wyciągnąć i schować.

Kolorystyka musi być spójna i nieprzesadzona. Dwa, trzy kolory współgrające ze sobą wystarczą w zupełności, a większa ich ilość na tak małej przestrzeni wprowadzi chaos.

Czcionka powinna być przede wszystkim czytelna, można jednak pozwolić sobie na nieco ekstrawagancji np. przy pierwszych literach imienia i nazwiska czy nazwie firmy. Cała wizytówka zadrukowana ozdobną czcionką może okazać się męcząca i nieczytelna, zwłaszcza z uwagi na niewielkie litery. Ozdobne detale należy wprowadzać z głową, biorąc pod uwagę, że dla klientów ze słabszym wzrokiem wizytówka silniej straci na wartości, jeśli zostanie przeładowana czcionkowymi dekoracjami.

wizytówka