31 stycznia 2018 Reklama i marketing 0
druk książek

Młodzi, ambitni ludzie pełni są zapału, dlatego bardzo często chodzi im po głowie chęć otworzenia własnego biznesu. Niektórzy stawiają na zyski i wybierają do tego celu branżę, która jest najbardziej dochodowa, inni zaś kierują się jedynie własnymi zainteresowaniami, aby robić to, co lubią. W ten sposób praca staje się przyjemnością.

Jak odnieść sukces z nowym czasopismem?

druk książekDruga z sytuacji ma miejsce na przykład wtedy, kiedy ktoś postanawia rozpocząć wydawanie własnego czasopisma – chociażby literackiego. Wiąże się to z poszukiwaniem drukarni, która podjęłaby się tego zadania. Warto rozejrzeć się po domach wydawniczych, aby zobaczyć, który z nich proponuje najlepsze warunki. Powinniśmy przy tym zwrócić uwagę na profil wydawnictwa – są bowiem takie, które specjalizują się jedynie w wydawaniu książek, inne – wydają jedynie albumy. W naszym przypadku dobrze będzie znaleźć taki znany dom wydawniczy, który ma doświadczenie w składzie, edycji i wydawaniu katalogów i czasopism. Pierwszą kwestią, którą powinniśmy ustalić z wydawnictwem, jest oczywiście to, jaki nakład przewidujemy. Jeśli nasze czasopismo jest zupełnie nieznane na rynku, nie możemy sobie pozwolić na produkcję setek tysięcy egzemplarzy, gdyż będą potem zalegać niesprzedane w drukarni.

druk książekUstalmy mały nakład – zobaczymy wówczas, czy nasza gazeta w ogóle będzie miała „wzięcie” na rynku. Później, w razie potrzeby, możemy przecież zwiększyć ilość produkowanych egzemplarzy. Istotne dla drukarni będzie także to, czy nasze czasopismo to tygodnik, dwutygodnik czy może miesięcznik. W ten sposób drukarnia będzie mogła odpowiednio rozplanować swoją pracę. Powinniśmy przecież pamiętać, że cały proces wydawania to nie tylko drukowanie. Oczywiście pierwsze kroki należą do autora (czyli do nas) – musimy przygotować publikację do wydawania – ale te usługi są oferowane także przez domy wydawnicze, dlatego, nie mając doświadczenia w składzie czasopisma, nie musimy się o nic martwić, a po prostu powierzamy to zadanie w ręce specjalistów. Do nich należy także cała faza press – czyli drukowanie, ale też faza post-press, która obejmuje wszystkie działania po druku.

To między innymi wykończenie introligatorskie, jak też kolportaż przygotowanych czasopism. Współpracują z dobrym domem wydawniczym, z pewnością nie będziemy mieli problemu z wydaniem nowego czasopisma literackiego. Zadbajmy jednak o wysokiej klasy treść – bo nawet najbardziej eleganckie, pięknie wydane czasopismo nie obroni się na rynku, jeśli jego zawartość będzie po prostu kiepska. W końcu liczy się wnętrze.